اهمیت طراح گرافیک و وظایف آن در تبلیغات

طراح گرافیک

اهمیت طراح گرافیک و وظایف آن در تبلیغات

طراح گرافیک

دیزاین فعالیتی است که به برنامه ریزی زندگی شکل و نظم می‌دهد . دیزاین از واژه ی لاتین designer برگرفته شده است که معنای بیان کردن و مشخص کردن است و طراحی کردن هم ترجمه می شود.

گرافیک

طراح گرافیک در بخش تبلیغات چاپی و محیطی، نسبت به دیگر بخش های کار تبلیغات نقش فعال تری دارد. البته این به آن معنا نیست که در تولید تلویزیونی از طراحان گرافیک کمک گرفته نمی‌شود.

طراحی تیتراژ و اجرای صحنه‌هایی که نیاز به طراح‌های گرافیکی دارند توسط گرافیست انجام می گیرد.

اما نقش مهم آن ها در طراحی آگهی‌های چاپی مطبوعاتی و تبلیغات محیطی است.

در این بخش طراح گرافیک با همکاری مدیر هنری و کمک عوامل دیگری مانند عکس تصویر ساز و … وظیفه طراحی ، لی آوت ، انتخاب رنگ ، ترکیب بندی و اجرای نهایی آگهی ها را برعهده دارد.

طراح گرافیک باید درباره‌ی تخصص‌هایی مربوط به عکاسی ، تصویر سازی ، چاپ و … اطلاعات نسبی داشته باشد و اگر بخواهد در زمینه تبلیغات نیز فعالیت کند باید دانش خود را در این بخش افزایش دهد.

لازم نیست طراح گرافیک در تمام امور مربوط تبحر داشته باشد ؛ کافی است بداند روند کار در تبلیغات چگونه است ایده چگونه و بر اساس چه معیار هایی خلق می‌شود. مسائل پر اهمیت در این صنعت را بشناسید و از همه مهم‌تر آگاه باشد که تمام توان خود را نه برای ساخت اثری هنری بلکه برای انتقال پیام و تاثیر مناسب بر مخاطب به کار بگیرد.

طراحی گرافیک خوب برای آگهی تبلیغاتی دقیقا مانند یک موسیقی متن خوب برای فیلم سینمایی است ؛ یعنی نباید به تنهایی و جدا از مضمون اصلی مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد. بلکه باید عملکردی کاملا هم سو با هدف آگهی و استراتژی تبلیغاتی داشته باشد. 

این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که آگهی یا کمپین تبلیغاتی، موفق است که روی مخاطب برای فروش محصول یا خدماتی که به او پیشنهاد می کنید، بیش ترین اثر را بگذارد .

طراح

این مطالب را حتما بخوانید

بنر تبلیغاتی

بنر اینترنتی چیست ؟

بنرهای اینترنتی پیامی است که به شکل تصویر و یا متن در اختیار سایت‌ها قرار می‌گیرد و بینندگان را به موضوع مورد نظر هدایت می کند . یک بنر استاندارد…

بیشتر بخوانید »

دیدگاه‌ خود را بنویسید

استعداد خود را پیدا کنید استعداد خود را پیدا کنید استعداد خود را پیدا کنید